10 Enkla Att Leva Hälsosamt Tips För Earth Day

hälso-och livsstil r?d


Kasta din blick över din arbetsplats. Du kan se 100-tal personer. Statistiskt fem av dina sysslade eller ben-idle bröder kommer att vara döda innan de når pensionsåldern.

Att vara aktiv och att upprätthålla en hälsosam vikt också bidra till att förebygga hjärt-och kärlsjukdomar, den vanligaste dödsorsaken i Usa. Cirka 60 procent av män över 60 år och kvinnor över 80 år kommer att uppleva stora förträngning av artärer.

I själva verket, vaskulära problem är en av de primära orsakerna till nedre extremiteten amputation hos äldre vuxna. Många äldre vuxna protes användare är utsatta för hjärt-problem som härstammar från inaktivitet.

Regelbunden fysisk träning förbättrar även musklernas styrka och ökar uthållighet, ger dig mer energi, säger Mayo Clinic Motion hjälper till att leverera syre och näringsämnen till dina vävnader och får ditt kardiovaskulära system fungerar mer effektivt så att du har mer energi att gå om din dagliga verksamhet. Det hjälper också till att öka energi genom att främja bättre sömn. Detta hjälper dig att somna snabbare och få djupare sömn.

Ta tillbaka kontrollen. Det finns en hel del saker i livet som vi inte har någon kontroll över. Men nyckeln till en sund livsstil är att fokusera på vad dina tankar och reaktioner — de saker som du kan kontrollera. Kom ihåg att the Serenity Prayer? Även icke-religiösa människor kan dra nytta av att följa dessa ord: Gud ge mig lugnet att acceptera de saker jag inte kan ändra, mod att förändra det jag kan; och förstånd att inse skillnaden." Withrow sade att detta är en bra tumregel för stresshantering. Det kan ge att fokusera på vad du kan kontroll och sedan släppa taget om saker som du inte kan.

Gillar träning, att äta rätt är vanligtvis inte något som kan uppnås över en natt.

Börja med små förändringar och sakta lägga till hälsosammare val av livsmedel i din dagliga kost. Om du inte redan har gjort det, minska ditt intag av bearbetade livsmedel och socker, och öka ditt intag av vatten. I din dagliga kost, förmån färska grönsaker och frukt, magra styckningsdelar av kött, magra mjölkprodukter och fullkorn bröd och spannmål. Om du äter ute ofta, leta efter lägre fett/lägre kalori alternativ på menyn eller be om din mat för att vara beredd på ett hälsosammare sätt. Till exempel, om sallad har stekt kyckling på det, fråga om du kunde ha grillad kyckling istället, eller ersätta pommes frites med grön sallad eller ångkokta grönsaker.

Jag håller med de flesta delar av vad du sa men jag skulle vilja säga att reglerna är väldigt olika beroende på vilket land man talar om. Jag har haft turen att besöka OSS några gånger och det finns alltid några människor som är villiga att betala för nya äventyr, nya idéer... Väldigt annorlunda från mitt land (Spanien) där det är nästan 0 möjligheterna för företagare. Jag tror att en del av denna verklighet varje dag, gör allt mycket lättare.